Artikel 1
Een klacht kan op de volgende manieren worden geuit: Schriftelijk: P-AL, secretariaat, P-AL Postbus 103 1380 AC Weesp
Tel. 0294-412259 of Per e-mail: taairaterces @poly-artrose.nl
Artikel 2
De klager ontvangt binnen 14 dagen een ontvangstbevestiging.
Artikel 3
Elke klacht wordt geregistreerd. De volgende gegevens worden genoteerd: • De datum waarop de klacht binnenkomt • Op welke manier komt de klacht binnen (schriftelijk, telefonisch, per e-mail). • Naam, adres, huisnummer, postcode, plaats en telefoonnummer klager. • Is indiener lid van de Poly Artrose Lotgenoten? • Omschrijving klacht. • Omschrijving van de actie die het bestuur van de Poly Artrose Lotgenoten onderneemt naar aanleiding van de klacht. • Naam van de medewerker die de klacht behandelt. • Datum waarop de klacht is afgehandeld.
Artikel 4
Een klacht wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 6 weken beantwoord. Mocht dit niet te verwezenlijken zijn dan ontvangt de klager hierover bericht en wordt afgesproken op welke termijn de klacht wordt afgehandeld.
Artikel 5
Als de klachtenprocedure is afgerond, maar de klager desondanks ontevreden is over de wijze waarop het bestuur van de Poly Artrose Lotgenoten de klacht heeft behandeld, dan kan hij/zij binnen 6 weken schriftelijk via het bestuur bij de klachtencommissie van de Poly Artrose Lotgenoten in beroep gaan. Het bestuur zorgt voor doorzending van het beroep aan de klachtencommissie. Binnen 2 maanden na de ontvangst bij de klachtencommissie wordt het beroep beantwoord.
Artikel 6
De klachtencommissie adviseert het bestuur over de afhandeling van de klacht.
Artikel 7
Het bestuur handelt de klacht af en neemt daarbij het advies van de commissie over of wijkt daar schriftelijk gemotiveerd van af.
Artikel 8
Het bestuur stelt de leden van de klachtencommissie per e-mail of eventueel schriftelijk op de hoogte van de definitieve afhandeling van de klacht.